Gå til hovedindhold
Hjem

Top menu

  • Leder-login
  • Artikler
  • Medlemsservice

Main navigation

  • Afdelinger
    • Familiespejd (3-5 år)
    • Mikroer (5-7 år)
    • Minier (8-9 år)
    • Juniorer(10-12 år)
    • Trop (12-15 år)
    • Klan (16-23 år)
    • Ældre klan (22-99 år)
  • Kalender
  • Gruppen
    • Om gruppen
    • Om lederne
    • Om bestyrelsen
    • Om kontingent
    • Om persondata
    • Om Fritidspas
  • Leder-login
  • Artikler
  • Medlemsservice
  • Bliv spejder
Trop

Kollektivuge

Tilmelding og rammerne

Hej TROP,

(kopi til forældre)

Her har jeg skrevet ned det I har diskuteret og lagt fast her til aften

-----

Datoer

Vi mødes fredag d. 22. marts efter skole
Vi slutter søndag 31. marts kl 12. - efter vi har gjort hytten rent.

Det er erfaringen at der er nogen der lige pludselig ikke kan være med til at rydde op fordi de skal noget andet med familien eller noget. Det efterlader nogle få med "aben" :-(

Hvis man ikke er med til at gøre rent efter kollektivugen skal man sige det på forhånd så man kan få nogle ekstra opgaver tidligere i ugen.

Husregler

VI skal tilmelde os til de nætter vi overnatter i eller ved hytten, og lederne (Jens og Karsten) skal have besked på hvem der er i hytten på sms hver aften.

Vi laver en plan over hvem der laver de forskellige fælles opgaver i løbet af ugen: mad, opvask, mm.

Køkkenet skal være clean hver aften.

Vi laver regler for hvordan vi gør med nøgler (Karsten: efter aftale med lederne)

Sengetid: kl 22

Lektier. Vi laver et tidsrum (ca. 1 time) hver aften hvor der laves lektier. Hvis man ikke har lektier skal man være stille og ikke spille. Man kan også lave lektier lige efter skole.

Computere. Man må have computer med.

Spejderaktiviteter

Jens og Karsten FORLANGER der skal laves spejderaktiviteter under kollektivugen.

Vi har planlagt:

Aktiviteter & Mærker (se mærkelex): forslag:

  • Sove i hængekøje udenfor.
    24 timer i sovepose
  • one night stand
  • bålvogter
  • kollektivmærke
  • hejk (ikke et mærke)
  • mer' mad over bål (ikke et mærke)

Madplan

Vi har planlagt aftensmad:

22: kebab
23  gryderet på bål
24  hjemmeavet pizza
25  pastaret
26 spaghetti bolognese
27 burritos
28 kebab
29 bøffer
30 ovnkartofler med tilbehør.

Morgenmad: cornflakes / Havregryn

Frokost er rugbrød med pålæg - eller rester.

Prisen er 50 kr per aftensmad/overnatning man er med til.

Pengene betales i kontanter til kassemester: xxxx, som vi selv har valgt. (gør vi senere)

Da Karsten ikke gider lave et millimeter-regnskab på ører (og ende med at betale for nogle) vil vi i bruge alle pengene og evt overskydende penge vil blive brugt på snold.

Hvis der ikke er penge nok kan man leve af havregrød (learning by doing).

Hvis man har tilmeldt sig mad en dag og så ikke dukker op skal man betale alligevel da der jo så er købt ind for pengene. 

---- 

Vi ledere har den erfaring at det er en god spejderaktivitet at deltage sådan en kollektivuge. Det hjælper spejderne til i fællesskab at få styr på en organisering af mange hverdagspraktiske ting - en stor hjælp til når de engang selv skal planlægge og afvikle f.eks. en lejr eller en anden spejderaktivitet. 

PS. lederne sørger for en vagtplan, så der er en leder eller en voksen spejder tilstede om natten, (krav fra brandmyndighederne) samt melder til kommunens beredskab at der overnattes i hytten.

Med spejderhilsen
Karsten

Hej TROP

For at kunne holde styr på hvem der er i hytten om natten skal I melde jer til overnatning på vedhæftede doodle:

https://doodle.com/poll/yn2ea66unps3buca

Med spejderhilsen
Karsten

Kontakt

De Vilde Svaner - Nivå
Møllevej 14
2990 Nivå
Danmark

info@devildesvaner.dk

Følg os på

Læs vores cookiepolitik her

En del af

Det Danske Spejderkorps logo